Att vara eller inte vara… är inte frågan.


Att arbeta under deviser som “Yes is the answer, what is the question?”

Jag älskar verkligen serviceyrket! Att ta emot och bemöta människan på ett sådant sätt så att individen känner sig välkommen och så viktig som hon eller han faktiskt är. Jag har blivit kallad “själens receptionist” vilket handlar om att se människan. Tänk om du sa till din personal att nu ska de inte längre möta människan, de får i uppdrag att möta själen i människan. Vad händer då?

Flummigt och abstrakt? Tvärtom.

Med orden “se själen” menar jag att stanna upp, titta lite djupare, öppna upp lite mer, vara närvarande och nyfiken för att snabbt ta in och förstå vad kunden behöver. Idag när allt ska gå så fort och vara så effektivt glömmer vi ibland att se varandra och bemöta varandra mänskligt som i mina ögon är ett av de viktigaste ingredienserna när det kommer till att representera och profilera ett varumärke. Vilket i sin tur blir en genomslagskraftig marknadsföring. För vem vill inte återkomma till en plats, ett hotell, ett spa eller liknande där de känner sig sedda och viktiga?

När själen i företaget genomsyrar verksamheten är det extra kraftfullt

Personligen drivs jag av att lära mig och integrera företagets kultur, vision och värdegrund i det arbete jag ska utföra. Det är viktigt för att jag ska fungera optimalt att jag har en aning om varför vi (företaget/teamet/medarbetarna) gör det vi gör och vad det är tänkt att vi ska leverera utöver det uppenbara. Att få jobba med möjligheten att tänka ett steg längre stimulerar kreativitet, ansvar och engagemang.

Är medarbetaren samma människa hemma och på jobbet?

Risken med att “spela en roll” är att luften går ur människan när hon eller han kommer hem. Ju mer medveten om och förankrad man är sin egen vision och värdegrund kan man med enkelhet vara den man är vart man än går. Jag gillar företagskulturer där ledningen uppmuntrar det personliga värdskapet och varma människor “at your service”. Självklart behöver man som anställd utföra uppdrag enligt instruktioner men det behöver inte betyda att människor ska så att säga stänga av sig själva. Människorna i företaget är de viktigaste levande dokumenten som ger livskraft åt verksamheten när de är sig själva och därmed som bäst.

En leende receptionist är trevligt.

En leende, varm och medmänsklig receptionist som kliver fram och möter kund ger mer. Service. Kundnytta. Marknadsföring. Profilering. Avtryck. Mervärde.

Kort om mig

Aryel Catarina Walett

Göteborgska med rötterna på Orust.

55 år, uppvuxen på landet i en arbetarfamilj, 5 år på gymnasium, 2 vuxna döttrar, skild, yrkeserfarenhet inom servicebranschen, utbildad “människoarbetare” och jobbat med människors personliga växande i 20 år, egen företagare i 10 år, dansant med glimten i ögat, bott Skåne sen 2010, nu på väg till Göteborg och Bohuslän, där jobb finns.

Har koll på mig själv, vem jag är och vad jag står för vilket gör mig trygg och öppen för att serva med hjärtat inifrån själen och ut.

Lyhörd, serviceminded, lojal, ansvarstagande, energifull, initiativrik, gillar fart under galoscherna utan att det ska upplevas stressigt. Bra på att organisera och vara spindeln i nätet. Inget behov av avancemang utan vill stå till tjänst som den jag är. Erfaren och mogen med förmågan att tänka ett steg längre.

Åren som egen företagare har förankrat kunskap om företagsekonomi, resultatet på “sista raden” och hur en organisation behöver fungera inifrån och ut för lönsamhet på alla plan. Gillar när människor; chefer och ledare, medarbetare, ser om sitt inre ledarskap och självledarskap för att bygga ett funktionellt liv samt utvecklas och fungera som bäst på jobbet.

Om du tycker jag är en intressant resurs för din reception, på hotell eller spa, kompletterar jag självklart med mitt CV på begäran.

Kontaktuppgifter:

0733-80 99 25
kontakt@aryelwalett.se