Det är 8 månader sen jag tog min 10 år gamla kärnverksamhet och la den på bordet för min ”advisory board”. Med stort intresse och engagemang satte de sig in i mitt arbete, vilka tjänster och produkter jag hade och vilka målgrupper jag vände mig till. Det konstaterades att jag hade en hel meny av valmöjligheter som gjorde att jag ”spretade” och bidrog till en otydlig kommunikation.

För första gången i mitt liv som egen företagare anlitade jag en kommunikationsbyrå för att ta hand om språket och utseendet på min hemsida, göra en logotype för mitt personliga varumärke och helt enkelt paketera mitt koncept för min nya målgrupp; företagsledare. Att överlämna sin ”baby”, det vill säga hela min kärnverksamhet och det jag byggt upp, förankrat, format, präglat och uppfostrat på egen hand var en utmaning som ganska snart vässade affärskvinnan i mig. Rakryggad tog jag mig an uppgifterna från min advisory board av handplockade människor med olika bakgrund och erfarenheter.

Jag som kan anses arbeta i en mer eller mindre ”flummig” bransch satte ner foten och ramade in min verksamhet som tydliggör att ja – visst berör jag subtila delar av människan i mitt arbete – men det ska inte förväxlas med att jag låter det vara flummigt. Tvärtom – en av mina specialiteter är att omforma det abstrakta till konkret användbara verktyg; för livets alla områden, ledarskapet och företagandet.

Därför känns det extra bra när kommunikationsbyrån Bullhound Media fastnade för mitt begrepp Stubbetid med hull och hår! Deras kreativitet small igång och jag märkte genast hur kommunikationen, språket och uttrycket av min verksamhet fick den förankring och jordning som det förtjänar.

Det här vill jag förstås fira! Och du är inbjuden!